Bipolar Disorder: Bantu Si ‘Zalim Dan Mazlum

“Akak dah tak tahu nak buat macam mana ustaz. Memang rasanya kami ni dah di ambang penceraian”, keluh seorang isteri, yang bersuamikan sahabat saya.

“Apa lagi yang dibuatnya kebelakangan ini?”, saya mahu dapatkan lebih banyak maklumat.

“Entah kenapa siang malam pagi petang asyik bersyarah pasal agama sahaja. Rasa macam semua yang akak buat ni tak betul. Segala-gala diungkitnya. Dari cara akak berwudhu’ dan solat, sampailah kepada hal-hal yang akak sendiri tak faham. Pulak tu, bukan boleh ditegur, mesti dia melenting”, cerita akak itu semasa mengunjungi kami sekeluarga.

Saya terdiam. Sahabat yang saya kenali ini semacam sedang melalui suatu episod yang tersusun mengikut buku teks. Melengkapi segala simptom masalah Bipolar Disorder.

Saya cuba sabarkan isteri yang malang itu.

ARTIKEL PENUH ADA DI SINI

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close